Inspiration til hvordan du udarbejder en SEO strategi

Ordet ‘strategi’ lyder så fint. I virkeligheden handler det om at lave en plan for, hvad der skal gøres. Skabe overblik. Som du måske har fundet ud af, så er arbejdet med søgemaskineoptimering (SEO) mere komplekst, end det i første omgang lyder til. Det er derfor en rigtig god idé at lave en plan – helt lige som Olsen-banden. En SEO plan eller hvis det skal være fint en SEO strategi for din hjemmeside.

 

Hvad skal en SEO strategi indeholde?

Det kan være svært at finde ud af, hvad en SEO strategi skal indeholde og udarbejde en overordnet SEO strategi, men det er ofte sværere at føre strategien ud i livet. Det er imidlertid godt at have en strategi at forholde sig til. Uden en SEO strategi bliver dit SEO arbejde nemlig nemt uoverskueligt og helt tilfældigt. Bliver det for tilfældigt, øger du chancen for, at dit arbejde ikke skaber de resultater, som du går efter. Søgemaskineoptimering kommer meget nemt til at flette sig ind i andre fagområder, hvilket betyder, at du eller dine ansatte bliver nødt til at tænke det med ind i det øvrige arbejde i virksomheden. Det er en meget væsentlig pointe i forhold til at udarbejde en god SEO strategi for din virksomhed.

 

Tænk bredt – tænk fremtid

Når du går i gang, skal du altså tænke bredt, du skal kigge oppefra og ned og kigge fremad. Du skal fastsætte mål og en hel masse delmål. Du skal ikke kun tænke i tal på bundlinjen, du skal også tænke i brugervenlighed, kundebegejstring, online omdømme, opbygning af social kapital og meget mere, som måske ikke kan aflæses direkte på bundlinjen, men som overordnet er med til at skabe gode vækstbetingelser for din virksomhed.

Hent inspiration og hjælp i min præsentation på Slideshare.

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte mig på 60 87 30 08.