Øg din synlighed via Google Places

Gør det nemmere for dine kunder at finde dig og din forretning! Folk søger efter dine ydelser mange steder. Måske også via Google Maps. De er måske på vej hen til dig. Sørg derfor for at oprette en fortegnelse på Google Places – nu kaldet Google My Business (GMB). Så øger du chancen for, at de finder dig. Og du sikrer, at de får de korrekte oplysninger om din virksomhed.

 

Ingen fortegnelse kan betyde visning af ukorrekte oplysninger

Kommer dine kunder til din virksomhed/forretning, er det vigtigt, at det er nemt at finde dig. Ved at oprette en gratis fortegnelse sikrer du dig, at de rigtige oplysninger om din virksomhed vises på Google Maps. Hvis du ikke laver denne fortegnelse, vil Google hente oplysninger andre steder fra, og det kan ske, at disse oplysninger ikke er opdaterede eller ligefrem ukorrekte. Det kan fx være et gammelt telefonnummer, som vises. Som Google selv skriver, millioner af mennesker søger på Google Maps hver dag. Du skal derfor ikke tænke særlig længe over at få lavet denne gratis fortegnelse, så du kan blive fundet med de rigtige oplysninger.

Har du allerede en Google-konto, kan du koble Google My Business på, så du kun skal logge ind ét sted.

Opret en gratis fortegnelse. Klik på Kom på Google.

Det er en stor fordel at samle alle sine Google produkter på en og samme konto. Har du ikke en Google konto, skal du først oprette en. Det gør du ved at klikke på ‘Opret en ny Google-konto’. Ønsker du at have en særskilt Google-konto til netop Google My Business, skal du også oprette en ny konto.

 

Opret en fuld profil

Du skal nu udfylde felterne. Husk at udfylde alle felter. Jo flere oplysninger jo bedre. Sigt efter at oprette en fuld profil. Brug de samme oplysninger (navn, adresse, telefonnummer m.m.) som du bruger på din hjemmeside. Er du havemand eller arkitekt eller noget helt tredje, hvor du med fordel kan vise dét frem, du kan, så opload nogle fantastiske billeder til din profil. Brug så mange af de predefinerede kategorier som muligt – hvis de passer! Når du vælger kategorier, skal du ikke regne med at kunne finde ret mange predefinerede søgeord, der passer til netop din virksomhed. Du skal dog vælge en, så vælg den, der kommer tættest på. Det er en fordel at vælge de predefinerede kategorier, så hvis der mod forventning skulle være flere, der passer, så vælg dem. Når du har gjort det, kan du selv vælge de sidste kategorier. Finder du ud af, at du har valgt forkerte kategori, kan du nemt ændre dem senere. Du skal nok tænkte lidt mere bredt, end når du fx optimerer dine sider på din hjemmeside.

Her finder yderligere hjælp til Google My Business her

Se også denne video:

 

Læs Googles egen brugervejledning her:

– Kom godt i gang med en lokal virksomhedsfortegnelse

Hvis du ønsker at få hjælp, så kontakt mig på 60 87 30 08 eller cs@tekstsprutten.dk. Jeg kan oprette fortegnelsen for dig eller guide dig igennem forløbet pr. telefon.