Søgemaskineoptimering


Det handler om at blive synlig online

Kan Google (dine kunder) forstå dit indhold?

Søgemaskineoptimering (SEO) handler om at gøre det nemmere for søgemaskinerne at forstå dit indhold, så dit indhold bliver vist, når en bruger søger efter det indhold, du har. Søgemaskinen Google ønsker at vise relevant indhold, så det handler reelt set om, at dine kunder kan forstå og bruge dét indhold, du har.

Teknik og psykologi

Arbejdet med SEO omfatter en del teknik og en del psykologi i forhold til indholdet. Teknikken vedrører i høj grad din hjemmesides opbygning. Du kan ved at vælge fx WordPress gøre det tekniske SEO arbejde nemmere for dig selv. Har du fået lavet en god hjemmeside, handler søgemaskineoptimering meget om at optimere på al dit indhold på hjemmesiden, altså On-Page SEO. SEO handler også om at få andre til at linke til din hjemmeside.

Tekstsprutten arbejder primært med On-Page SEO. Hos Tekstsprutten kan du derfor få hjælp til at optimere din hjemmeside eller webshop, så du kan øge din synlighed online. Jeg kan også hjælpe dig med at opbygge en rigtig god WordPress hjemmeside.

Læs mere mit WordPress kursus

En god placering på Google

Søgemaskineoptimering handler om at opnå en god placering i de organiske søgeresultater. Undersøgelser viser, at mange kun klikker på resultaterne vist på side 1 og i den øverste halvdel, derfor handler det om at opnå en placering lige præcis der. Der er mange parametre at kigge på. Jeg kan hjælpe dig med at prioritere og skabe et overblik. Vi starter med at få styr på, hvad status er.

Uanset hvor stor eller lille en virksomhed du har, vil det være godt med en SEO plan eller SEO strategi. Få overblik over mulighederne og få fx Google AdWords og sociale medier med i dine overvejelser, hvis du ikke allerede er i gang.

Læs mere om SEO strategi

Søgemaskineoptimering handler om at blive fundet

SEO handler om at optimere din hjemmeside eller webshop, så du får en god placering i søgeresultaterne på en lang række vigtige søgeord, som er relateret til din virksomhed. Har du en blog, handler det om at blive fundet på søgeord, der er relateret til de emner, du skriver om. Har du en webshop, skal dine ‘varesider’ helst blive vist øverst på side 1, når folk søger efter netop de varer, du sælger.

Hvordan opnår du de gode placeringer? Der er en lang række ting, du kan optimere på. Der er en infografik, der viser 200 faktorer, der kan spille en rolle i forhold til at ranke på Google. Jeg kan hjælpe dig med at kigge på din hjemmeside eller webshop og udpege de ting, der skal optimeres.

Google's 200 Ranking FactorsSEO Succes Factors

At blive fundet er godt, men det er ikke altid nok

Gode placeringer betyder meget, især for webshopejere. Nogle gange er det dog ikke nok at opnå en god placering. Der kan være andre parametre, der spiller ind i forhold til, om du får dét ud af det, som du håber på. Navigation, opsætning, indholdet, layout, købsflow og meget andet kan spille en rolle.

SEO tager tid, derfor kan det ofte være smart at spille på flere heste. Du kan ikke få for meget online synlighed, når det gælder om at sælge dine produkter eller ydelser. Det er ofte en god idé at kombinere SEO med annoncering. Du kan starte med at lave nogle gode tekstannoncer til udvalgte sider på hjemmesiden.

Læs om klippekort

Ring 60 87 30 08 eller skriv.

Camilla Simonsen - Tekstsprutten


Hjælp til SEO

SEO er et stort emne at tage fat på. Det kan være svært at finde ud af, hvor du skal starte. Du kan også nemt møde ‘muren’, hvor du føler, at dine anstrengelser ikke giver de resultater, du forventer. Her kan det være rart med et par friske øjne.

Du er meget velkommen til at ringe til mig på 60 87 30 08. Få en snak om hvilken form for hjælp, du er ude efter. Du kan fx vælge et skræddersyet SEO kursus, en workshop eller leje mig for en dag. Du kan også købe nogle timers rådgivning eller et klippekort, hvor du har mulighed for at få hjælp til ‘det hele’.