Web-tjek – analyse af din hjemmeside

Hvad er status? Hvor synlig er du? Start med at få et overblik over status, inden du påbegynder optimeringen af din hjemmeside. Du kan selv lave nogle prøvesøgninger på fx Google og tjekke, hvor synlig din hjemmeside er, men det er hurtigere at bruge forskellige værktøjer, som kan tjekke dine placeringer.


Hvad kan et web-tjek omfatte?

– Gennemgang af hjemmesiden hvad angår titler, beskrivelser, brødtekster, indlæsningshastighed, fejl, m.m.
– Mindre søgeordsanalyse – vurdering af hvilke søgeord, der bør arbejdes med
– Placering af hjemmesiden på Google på udvalgte søgeord/søgefraser (20 ord)
– Generel tjek af links
– Samlet konklusion – anvisninger på, hvad der bør gøres


Er der noget, der kan gøres bedre?

Med et web-tjek får du et overblik over, hvordan det ser ud her og nu samt rådgivning omkring, hvad der skal eller bør gøres. Du kan så vælge selv at udføre arbejdet eller få et tilbud på opgaven. Et web-tjek er som at tage din temperatur, når du er syg. Har du høj feber, skal du blive hjemme i sengen og evt. søge læge.

Når jeg tager din hjemmesides temperatur, handler det primært om at tjekke, hvor galt det står til i forhold søgemaskineoptimering og dermed din hjemmesides chance eller mulighed for at opnå gode placeringer på fx Google i de organiske søgeresultater (resultaterne i venstre side).

Derudover vil du også få mere generelle kommentarer i form af forslag til forbedringer. Jeg kigger på hjemmesiden og fortæller dig, hvad jeg oplever. I princippet bør du med jævne mellemrum spørge et udvalgt ‘panel’, hvordan de oplever din hjemmeside. Jo mere feedback du kan få jo bedre.

Jeg har efterhånden set rigtig mange hjemmesider og kigger nok på nogle andre ting. Jeg kan næsten altid finde et eller andet, som burde være bedre. Ofte kan jeg finde rigtig meget, fordi der desværre bliver lavet rigtig mange dårlige hjemmesider.

Ring 60 87 30 08 eller skriv.

Camilla Simonsen - Tekstsprutten